رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تفت از وقف باغ یک هزار و پانصد متری برای ایجاد مجتمع فرهنگی تربیتی آموزشی و رفاهی برای حوزه های علمیه خواهران استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد، حجت الاسلام محمد علی فلاح با اعلام این خبر افزود: خانم فاطمه راستی واقف خیر اندیشی است که در اقدامی خداپسندانه باغی به مساحت یک هزار و پانصد متر مربع را برای ایجاد مجتمع فرهنگی تربیتی آموزشی و رفاهی برای حوزه های علمیه خواهران استان وقف نمود .

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تفت گفت: این ملک که ارزش ریالی آن 3 میلیارد ریال برآورد شده توسط این بانوی خیّر وقف شده است.

وی اظهار داشت: واقف خیر اندیش در وقف نامه تنظیمی علاوه بر واگذاری تولیت موقوفه به حوزه های علمیه خواهران استان یزد مقرر نموده که در مکان موقوفه و مجتمع مورد نظر فعالیت هایی از جمله برپایی مراسم عزادارای سیدالشهدا در دهه اول محرم هرسال ، آموزش فقه و علوم اهل بیت علیهم السلام و سیره و سنت پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) ایشان، برپایی و آموزش دروس اخلاق ، عقاید و احکام ، قرائت و آموزش و تربیت مربی قرآن در آن انجام پذیرد .

در بخشی از این وقف نامه آمده است: سند حاضر به منظور جلب رضایت خداوند و اطاعت از فرامین خداوندیش در خدمت به مصالح و منافع عالیه اجتماعی چون ترویج و تقویت ایمان و باور های دینی و ارتقای سطح بینش و آگاهی مردم نسبت به ارزش های معنوی ، ترویج و آموزش علوم و معارف فرهنگ اسلامی ، تربیت عالمان آگاه و وارسته ، تقویت و پشتیبانی حوزه های علمیه با توجه به مقررات وقف تنظیم و امضا می گردد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا